Thisted Musikforening

noder

Yana Deshkova med venner

Yana Deshkova (violin) begyndte at spille violin som 4-årig. Kun to år senere vandt hun sin første nationale og det følgende år en international konkurrence.
Som solist har Yana stået foran de fleste bulgarske orkestre såvel som Aalborg og Aarhus Symfoniorkester, Bacau Filharmonien og Bergisches Symfoniorkester.
Yana Deshkova har været ansat som koncertmester ved Stuttgarter Kammerorkester, Trondheim Symfoniorkester, Aarhus Symfoniorkester og siden 2004 er hun 1. koncertmester ved Aalborg Symfoniorkester og medstifter af ensemblet ContiNEO.

Natalie Harris (klarinet) er født i Storbritannien og emigrerede senere til New Zealand med sin familie.
Hun er uddannet fra University of Auckland og Det Kongelige Danske Musikkonservatorium hos John Kruse og Jørgen ‘Misser’ Jensen.
Hun har assisteret i flere af Danmarks orkestre og har spillet som soloklarinet med bl.a. Royal Scottish National Orchestra, Bournemouth Symphony Orchestra og Auckland Philharmonia Orchestra. Natalie er gæste-soloklarinet i Copenhagen Phil i sæsonen 2019/20.

Ivo Dechkoff (violin) er uddanet violinist fra Musikakademiet i Sofia (Bulgarien) og Universitet Mozarteum i Salzburg (Østrig). Han begyndte at spille som 6-årig på musikskolen i Pleven (Bulgarien), bagefter modtog han undervisning i Sofia og Salzburg hos Boyan Letchev og Ruggiero Ricci.
Ivo Dechkoff har deltaget i mesterkurser ved bl.a. Mincho Minchev, Yfrah Neaman, Pierre Amoyal og Menahem Pressler. Siden 1996 er Ivo Dechkoff orkestermusiker med erfaring fra Østrig, Spanien og Danmark. Han spiller også koncerter som solist og i kammermusikensembler i Østrig, Spanien, Danmark, Bulgarien, Tyskland og Italien.

Dunia Erchova (bratsch) er født i Rusland. Hun begyndte at studere musik som 7 årig. Som 13 årig blev hun optaget som bratschist i Valery Kudriavtzevs klasse i St. Petersborg.
Dunia har medvirket i flere orkestre i England. Efter fuldendt Bachelor Diploma vandt hun, som 23 årig, stillingen som solobratschist i Malaga Symfoniorkester.
Fra 2010-2016 var hun professor ved Dronning Sofia Musikskole Madrid.
2018 vandt Dunia stillingen som solobratschist i Aalborg Symfoniorkester og derudover begyndte hun at undevise på det Jyske Musikkonservatorium i Aarhus.

Matthias Hehrmann (cello) fik først klaverundervisning som 6-årig og begyndte at spille cello et år senere. Han studerede i Hannover og i Canada. Efter sin debut i Hannover fortsatte han i solist klassen hos Young Chang Cho i Essen og som medlem af Pierrot Kvartetten hos Meloskvartetten i Stuttgart.
Han har i fire år været solocellist ved APAS kammerorkestret ved sommerfestivalen “ Academi Provencale des Amis de Stuttgart“ i Frankrig.
Matthias vandt en stilling som 3. solocellist i Aalborg Symfoniorkester i 2007. Udover sit engagement i orkestret har han været initiator af Aalborg Klosterkoncerterne, medlem af Quintilian Kvartetten og medstifter af Kirsten Kjær Museets husensemble ContiNEO.