Næste aktivitet i Thisted Musikforening:

Duo Huayra

Søndag den 7. april 2019 kl. 14.00 får vi besøg i Thisted Musikteater af Duo Huayra.

Duo Huayra består ved koncerten af Loussine Azizian på violin og Maarten Jansen på cello.

Den dansk-armenske violinist, Loussine Azizian (f.1986), er efterspurgt for sin klang, intensitet og virtuositet både som solist og som kammermusiker. Allerede som 17-årig vandt hun sin første internationale musikkonkurrence - 1. pris ved den prestigefyldte Jeunesses Musicales konkurrence i Bucharest, Rumænien.

Kandidat- og solistuddannet i København og Wien - henholdvis hos sin far, professor Serguei Azizian på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og hos Gerhard Schulz, medlem af Alban Berg Kvartetten, på Universität für Musik und darstellende Kunst, Wien.
Som et led i sine studier har Loussine deltaget i masterclasses med flere af verdens mest anerkendte professorer, heriblandt Milan Vitek, Schlomo Mintz, Antje Weithaas, Mihaela Martin, Christian Altenburger og Boris Kuschnir.

Maarten Jansen voksede op i en musikalsk familie, hvor han allerede fra ni-årsalderen deltog i celloundervisning hos bl.a. Jet van Baaren, Philippe Muller og Christoph Henkel.
I sin voksenkarriere har han været cellist i Muchener Kammerorkester, the Tonkunstler Orchester i Wien og the Noord Nederlands Orkest. Siden 2007 er han cellist i Metropole Orkest i Holland.

Ved koncerten spiller duoen værker af L. Boccherini, A. Honegger, B. Martinu, J. Halvorsen og Z. Kodaly.

Billetpris:
Voksne: 150 kr.
Billetter købes ved indgangen.

Medlemmer af Thisted Musikforening og
unge under uddannelse: gratis adgang

Vil du have information om vore koncerter pr. mail?

Så send os en mail!